reklama

Príbeh po ktorom sa budete cítiť menejcenne... Life of PI

Ang Lee priviedol na svet niečo, čo považujem za triumf ľudského snaženia sa o vytvorenie diela, ktoré sa dokáže dotknúť toho najhlbšieho, čo v sebe máte... skláňam sa a cítim sa nekonečne menejcenne...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Bolo to presne mesiac dozadu, čo som s Timim, mojím fínskym spolubývajúcim v Utrechte sedel v kine na Hobbitovi. Film, tradične uvádzali reklamy na rôzne pivá a nápoje a zopár trailerov...

Spúšť vizuálneho materiálu mi pripomenula dielo Salvadora Dalího "Sen spôsobený letom včely" (1944)...

"Wow," vyšlo zo mňa nechápajúc, čo som práve videl.

"That looked a bit lunatic and we still did not take any drugs..." utrúsil Timi.

...ja som však predýchaval ďalej...

Niekedy to proste viete, že nejaký film jednoducho "máte" vidieť aby ste sa, povedzme, že "pohli dopredu"... Sedel som v prázdnom kine v Auparku, v štvrtom rade, za mnou sedelo tak zo 20 ľudí... bolo mi zima a bol som hladný a kamarát, s ktorým som tam mal ísť nemohol nakoniec ísť, tak som tam išiel sám ako starý dôchodca, 3x ovdovený + všetci priatelia mŕtvi a rodina odsťahovaná v zahraničí... nevyzeralo to na veľmi dobrý začiatok... "šak čo," povedal som si a prikryl sa svojou ultra tenkou bundou, keďže zimnú bundu som kdesi stratil, nadávajúc, že som mohol sedieť doma, kde mám aspoň jablká...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No ako film začne a vy ste ďalej a ďalej v príbehu chlapca Pi, uvedomíte si, že to, čo sa odohráva pred vami je čistý zázrak, ktorý sa vás dotkne tak hlboko, až tomu sami neuveríte... Nebudem písať o deji, ten si môžte nájsť sami... Chcem sa ale podeliť s nadšením, pokorou a vďačnosťou.

Vizuálna poetika, ktorú Ang Lee dokázal skrotiť akoby samotného tigra bengálskeho, geniálne vizuálne efekty s príbehom, ktorý si neodvažujem popísať inak, ako len tiumf ľudského snaženia žiť so všetkými démonmi, ktoré má každý z nás, či si ich uvedomujeme alebo nie.

Našiel som si na internete, že v roku 2010 Barack Obama poslal osobný list Yannovi Martelovi (autor knihy), opisujúc "Život Pi" ako "elegantný dôkaz Boha, a silu rozprávania". Či je to s istotou dôkaz Boha, to neviem... s istotou však viem, že je to dôkaz Dobra na svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jediná škoda, že sa mi skôr ako som si sadol v kine, do rúk nedostala kniha... aj k tej sa dostanem...

Life of PI/ "Život Pi" je alegóriou, ktorú netreba opisovať, stačí ju nechať na seba pôsobiť a pochopíte... Je to príbeh, po ktorom mám ja osobne pocit, že všetko dôležité už bolo povedané... A ja ako umelec, snažiaci sa o čosi... môžem len dúfať, že sa mi podarí raz v živote namaľovať čo i len jeden obraz, či urobiť akékoľvek iné dielo s takou silou, akú príbeh Life of PI má...

Skláňam sa tak hlboko ako sa len dá...

"Richard Parker develops a relationship with Pi that allows them to coexist in their struggle."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TRAILER

http://www.youtube.com/watch?v=mZEZ35Fhvuc

Life of PI (USA, 2012, 127 min.)

Réžia: Ang Lee.Námet: Yann Martel – rovnomenný román (2001). Scenár: David Magee. Kamera: Claudio Miranda. Strih: Tim Squyres. Hudba: Mychael Danna. Hrajú: Suraj Sharma, Irrfan Khan, Adil Hussain


Maroš Baran

Maroš Baran

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu